Na 6de lus Opgave voor Wevers en Collard Een 6de lus rijk aan gebeurtenissen. Pieter Tsjoen stoomde vlot door met 4 nieuwe scratches en wat spektakel met de handrem tussendoor. Maar achter de leider viel er wel nieuws te noteren. In de 22ste kp viel het doek over de strijd voor de tweede plaats. De Nederlander Erik Wevers was opgerukt tot in het zog van Van de Wauwer maar toen begaf de turbo het. Met 40 seconden voorsprong op de Toyota Celica GT-4 van Bruyneel, zou Van de Wauwer, die voordien al over Larry Cols naar de laagste podiumtrede was gewipt, moeten in staat zijn de tweede plaats te houden in de laatste 33 kilometer tot de finish. Ook Larry Cols, vierde, nam geen risico’s meer en meed zorgvuldig elke boordsteen. Daardoor kon Bruno Thiry zich in het ritme van de leider in Super 1600 hijsen. Casier is derde in de klasse. Marc Duez vreesde het ergste voor zijn motor, maar kon zijn weg vervolgen na zelf de bobijn te hebben vermaakt. Voor Olivier Collard maakte een breuk van de ophangingsdriehoek een einde aan de rit. Hij had eerst wel een duiker geraakt. In Groep N verbaasde een ontketende Bob Colsoul vriend en vijand met enkele besttijden. Sneller dan de leider in de klasse, Xavier Bouche, en dan Van Woensel ook, die er echt niks van begreep. De Top-10 werd volgemaakt met Bodson (Audi) en David Sterckx, bepaald ontevreden over de motor in zijn Mitsubishi. Reacties : Tsjoen : «Ik kan er toch ook niet aan doen dat er geen strijd is voor de zege ? Ik verzorg dan maar het spektakel. Op 5 km trek ik 20 keer de handrem. In de Sezoens start ik niet omdat ik naar de GP van Monaco ga. » Van de Wauwer : « We hebben wel de ophangingsarmen vervangen achteraan maar de uitlijning is nog steeds niet ok. Het is echt gevaarlijk in de snelle bochten. Maar ja, mijn Mitsubishi is dan ook de goedkoopste auto in de top-10. » Stand na de 6de lus : 1. Tsjoen-Chevailler (Toyota Corolla WRC) 2h08.00 ;2. Van de Wauwer-Radolsky (Mitsubishi Lancer Evo6) op 4.59 ; 3. Bruyneel-Meert (Toyota Celica GT-Four) op 5.35 ; 4. Cols-Godde (Renault Clio S16) op 5.51 (1ste S1600); 5. Thiry-Gilsoul (Citroën Saxo S16) op 7.24; 6. Bouche-Bourguignon (Mitsubishi Lancer Evo7) op 7.50; 7. Van Woensel-Mertens (Mitsubishi Lancer Evo7) op 8.26 ; 8. Colsoul-Jamoul (Mitsubishi Lancer Evo7) op 8.48; 9. Bodson-Dejalle (Audi S2) op 9.49 ; 10. Sterckx-Lopes (Mitsubishi Lancer Evo7) op 11.09.