NA DE 2de LUS Munster houdt contact, Wevers klimt, Cols bevestigt Hetzelfde scenario herhaalt zich bij de tweede passage in de vier kp’s van de tweede lus waarin Pieter Tsjoen (Toyota Corolla WRC) leider blijft voor het duo groep A’s met Munster en Vandewauwer. De Future World rijder krijgt het evenwel warm bij de aankomst in Havelange (ES6). Op 500 meter van de Flying Finish, neemt Pieter een bocht in volle zesde versnelling. Enkele paaltjes zagen de Japanner van heel nabij. Na de dubbele Belgische winnaar, bevestigt Bernard Munster zijn excellent koersbegin, met zijn Subaru Impreza groep A op 48’’ van Tsjoen te plaatsen. Jean-Pierre Vandewauwer, derde, kan opnieuw lachen na het alarm aan het einde van de eerste lus, met het defect van de Uniball van de ophanging rechts achter. De man van Verviers zal toch moeten oppassen voor de Nederlander Wevers (Corolla WRC) die stilaan zijn draai lijkt te vinden. Cols, in de Super 1600, vervolgt zijn solonummer met de duivelse Clio. Thiry (Saxo S1600) geeft zijn onmacht toe, net als Casier (Fiat Punto S1600) en Duez (VW Polo S1600). In de categorie Productie, moest de Nederlander Bijvelds zijn eerste plaats afstaan aan Xavier Bouche, door problemen met de versnellingsbak die in vierde blokkeerde. Bouche zal vanaf nu Van Woensel in het oog moeten houden. Discreet vertrokken heeft de winnaar van groep N in Hannuit zijn laatste woord nog niet gezegd. Reacties Thiry: ’’Met de Super 1600 is het makkelijk seconden te verliezen. Het rijden is heel speciaal. In de eerste lus had ik de verkeerde banden gekozen. Met hardere rubbers heb ik mijn tijd in de tweede passage kunnen verbeteren.’’ Duez: ’’Ik heb niet genoeg ervaring om me met Cols en Thiry te meten. Dan kijk ik naar de tijden van Casier, die door Rahier-Chevron vliegt.’’ Vandewauwer: ’’Aan het einde van de eerste lus brak ik een Uniball van de ophanging maar mijn assistentie heeft heel goed gewerkt. Ik voel me heel goed met deze wagen en ik vraag me af waarom ik in het verleden niet meer met grotere wagens gereden heb. Het rijden is puur, altijd glijdend en daar hou ik van.’’ OPGAVES: KP5: Van Parijs (Mitsubishi Lancer Evo6 A8) voortrein; Lefin (Mitsubishi Lancer Evo6 N4) wagen in brand; KP7: Bijvelds (Hol-Mitsubishi Lancer E7 N4) geblokkeerde versnellingsbak; Gaban (Skoda Felicia Kit-car A6) motor; Chicherit (Fra-Citroën Saxo VTS A6) afgerukt wiel. Stand na 8ste KP: 1. Tsjoen-Chevaillier (Toyota Corolla WRC A8) in 44.44; 2. Munster-Elst (Subaru Impreza GT A8) op 0.48; 3. Vandewauwer-Rasdolsky (Mitsubishi Lancer Evo6 A8) op 1.19; 4. Wevers-Michiel (Hol/Toyota Corolla WRC A8) op 1.28; 5. Cols-Goddé (Fiat Punto S1600 A6) 1ers S1600 op 1.35; 6. Bruyneel-Meert (Toyota Celica GT-Four A8) op 1.39; 7. Radoux-Grégoire (Ford Escort WRC A8) op 1.53; 8. Bouche-Bourguignon (Mitsubishi Lancer Evo7 N4) 1ste Gr.N op 2.21; 9. Thiry-Gilsoul (Citroën Saxo S1600 A6) op 2.23; 10. Van Woensel-Mertens (Mitsubishi Lancer Evo7 N4) op 2.30…