NA DE 1ste LUS Tsjoen leidt, Cols autoritair in Super 1600 Koud, maar droog weer wanneer de 101 deelnemers aan de 47ste Boucles de Spa zich zaterdagochtend klokke 8u30 op gang trekken. Iedereen breekt zich het hoofd over de bandenkeuze, want er moeten 4 kp’s met dezelfde banden worden gereden. Pieter Tsjoen heeft vrij snel door dat hij fout heeft gekozen, want de achterbanden op zijn Toyota Corolla WRC warmen niet op. Maar dat belet hem niet de leiding te nemen. Bernard Munster zorgt voor een aangename verrassing, want met zijn Impreza die tijdens de de winter een opknapbeurt kreeg, staat hij tweede. Net voor Jean-Pierre Van de Wauwer. De vijftig voorbij, maar even scherp en even enthouasist als een jeune premier. De Mitsubishi Lancer Evo6 gr. A blijkt een meevaller. Van de Wauwer is de eerste verrast met zijn derde plaats. Alleen een probleem met de ophanging net aan de aankomst van de allerlaatste kp komt even roet in het eten strooien. Achter het trio groep A’s, zit Larry Cols in zijn Renault Clio Super 1600. Door een gewaagde bandenkeuze, smeert de man uit Verviers de Citroën Saxo S1600 van Bruno Thiry 27 seconden aan. In Groep N wordt de leiding gedeeld door Bouche (Mitsubishi Lancer Evo 7) en de Nederlander Bijvelds. Hubert Deferm was minder gelukkig. In de laatste meters van La Redoute ging hij van de baan, ramde een boom, die op de auto van de tijdopnemer viel. Reacties Tsjoen : «Ik ben niet tevreden over de eerste lus. Mijn auto was zeer onstabiel door een foute bandenkeuze. Ik ben echter verbaasd over de chrono’s van Larry Cols. Ik wist niet dat er een Clio WRC bestond. » Munster : « De Subaru kreeg deze winter een opknapbeurt en keerde als nieuw terug. Hij laat zich zeer makkelijk rijden en ik laat scherpe chrono’s noteren zonder al te veel aan te vallen. Het is een echt plezier. » Collard : « Ik ben niet echt tevreden. Ik had de gemengde banden gekozen, terwijl er eigenlijk slicks nodig waren. Ik heb een panne van de alternator gehad op de verbinding. Ik heb dan maar zelf de handen uit de mouwen gestoken. » OPGAVES : KP1 Guillemin (Porsche 911 GT, van de baan) ; Delvaux (Renault Clio N3, van de baan) NA 1ste lus: 1. Tsjoen-Chevaillier (Toyota Corolla WRC) 22.38; 2. Munster-Elst (Subaru Impreza) à 26 ‘’ ; 3. Van de Wauwer-Radolski (Mitsubishi Lancer Evo6) à 38’’ ; 4. Cols-Godde (Renault Clio S16) à 40’’ (1er S16) ; 5. Wevers-Michiel (P-B/Toyota Corolla WRC) à 42’’ ; 6. Bruyneel-Meert (Toyota Celica GT-Four) à 52’’ ; 7. Thiry-Gilsoul (Citroën Saxo S16) à 1.07 ; 8. Bouche-Bourguignon (Mitsubishi Lancer Evo7) et Bijvelds-Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo7) à 1.09 (1ers Gr.N); 10. Radoux-Grégoire (Ford Escort WRC) à 1.10