Apocalyptische regens noodzaakten de 6de en voorlaatste manche van de Belcar te starten achter safety-car. Wie hoopte dat de Vipers hun paarden niet de vrije loop zouden kunnen laten, kwam bedrogen uit. Tot vijf minuten voor de finish was het gehele podium Chrysler-domein. Maar toen kwam een Goossens in grote doen en in een Porsche de hegemonie verstoren, uiteraard ook de GTB winnend. De ploegmaat van Penders spurtte een neuslengte sneller dan de Viper van de Fin Kuismanen en de Oostenrijker Hasenblicher. David Hart behaalde zijn vierde zege, geholpen door een snood rood licht op het einde van de pitstraat dat de GLPK-Viper van Longin-Dupont enkel kostbare seconden kostte. Maar, ere wie ere toekomt, ook dankzij de scherpe chrono’s die de jonge Nederlander Sebastien Bleekemolen in de finale draaide. Bleekemolen bleek merkelijk sneller dan Vincent Dupont die zijn leiding in het kampioenschap wou veilig stellen. Het valt te vrezen dat de afwezigheid van Hart in de 24 Uren van Zolder, waar een dubbele score te rapen viel, hem de titel zal kosten. Sebastien Ugeux deed al in de opwarmronde van zich spreken door de Vertigo in de kattenbak te parkeren. Jammer, want zo deed hij zelf zijn fantastische vierde kwalificatietijd teniet. Hij kon nog wel zijn weg vervolgen, maar de Vertigo lag niet meer goed op de piste. Op de Porsche van de broers Wauters brak de starter, zodat de Porsche van Lamot-Couwberghs nog in de top-5 kon glippen. Net voor de biturbos AD Sport en GLPK van Vanierschot-Van Roey, respectievelijk Thiers-Schreurs. De overwinning in toerisme ging naar de BMW M3 GTR van de Tsjech Severich, hier bijgestaan door onze landgenoot Guido Kenis. In TB was een andere M3 de beste, die van de Engelsen Moore en Cox, die net de Mini Cooper van Qvick-Beernaert afhielden en een ontketende Fred Bouvy, als een vis in het water op de natte piste. De uitslag : 1. Hart-Bleekemolen (Ned/Chrysler Viper), de 44 ronden in 2h05.56.599 ; 2. Longin-Dupont (Chrysler Viper) op 1.18; 3. Penders-Goossens (Porsche 996 GT3) op 1 ronde (1ers GTB); 4. Kuismanen-Hasenblicher (Fin-Oos/Chrysler Viper) op 1 ronde; 5. Lamot-Couwberghs (Porsche 996 GT3) op 2 ronden; 6. Vanierschot-Van Roey (Porsche 996 Biturbo); 7. Thiers-Schreurs (Porsche 996 Biturbo); 8. Lefort-Lambert (Porsche 996 GT3) op 3 ronden ; 9. Belien-Bruynoghe (BMW Z3) ; 10. Severich-Kenis (Tch-Bel/BMW M3 GTR) (1ste TA);... 13. Moore-Cox (GB/BMW E36) op 4 ronden (1ste TB)