PRESS

 

 

Tijdens de editie 2017 van de Spa Euro Race, op 9, 10 en11 juni, zetten we de goede traditie van de meeting verder: maar liefst 13 races, spektakel, heel uiteenlopende disciplines met prototypes LMP3’s, GT’s, toerismewagens, eenzitters en promotiecups, of de essentie van wat de echte autosportliefhebber wil zien.

 

Bij de reeksen die erg trouw zijn aan de meeting, vinden we de Super Car Challenge. Dit  kampioenschap kent nu twee afzonderlijke competities, met enerzijds de races voor GT4, Silhouetten, Toerismewagens en GT Cups en anderzijds dikke GT’s, Silhouetten zoals de Renault RS01 en prototypes tot LMP3. Daar kunnen we nog een wagen aan toevoegen en wel één met Belgische roots. We zien immers het debuut van de Trans Am, een nieuwe formule waarvan onze ex-F1-rijder Eric Van de Poele de promotie verzorgt.

 

“Op dit ogenblik ben ik zeker van één wagen, de tweede is voor 90% zeker”, legt de vijfvoudige winnaar van de 24 Uur van Spa uit. “De rijders kondigen we de komende dagen aan, maar ik verberg niet dat ik met de steun van partners graag samen met mijn zoon Alexis zou rijden.” 

 

De Trans Am maakt gebruik van een buizenchassis Howe met een dikke Chevrolet V8 onder de motorkap, een krachtbron goed voor 525 paarden en dat voor amper 1150 kg. “Dit is een veel meer geëvolueerde racewagen dan de Europese NASCAR. Het is een echte racewagen waarmee je heel wat plezier kan beleven.”

 

Wat de rondetijden betreft, zitten we in Francorchamps tussen een GT3 en een GT4. “Het zal zeker sneller gaan dan een TCR, ik denk dat we zeker onder de 2 minuten en 30 seconden zouden moeten duiken.

 

In een volgende persbericht spreken we nog over de Clio Cup, met deelnemers van de Franse Cup en de Central Europe Cup, de terugkeer van de F4 FFSA Academy (met twee jonge Belgen) en van een nieuw Brits kampioenschap met LMP3 en GT3, of een opwarmer voor de ELMS.